Algemene voorwaarden
1. Identiteit van ondernemer
Francis beleza
Wilhelminapark 28 2012 KC Haarlem
+31 6 18 31 36 67
BTW nummer NL003629257B55
KVK nummer 81956509
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen schoonheidssalon  Francis beleza en een cliënt waarop schoonheidssalon Francis beleza deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. INSPANNINGEN SCHOONHEIDSSALON FRANCIS BELEZA
Schoonheidssalon Francis beleza zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Schoonheidssalon Francis beleza zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
3. AFSPRAKEN
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan schoonheidssalon Francis beleza melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag schoonheidssalon Francis beleza de helft van het bedrag voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen.
4. BETALING
Schoonheidssalon Francis beleza vermeldt alle prijzen van behandelingen zichtbaar in de salon. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De klant dient voor de behandeling te betalen door middel van een betaalverzoek om zo last minute annuleringen te voorkomen.
5. PERSOONSGEGEVENS & PRIVACY
De cliënt voorziet schoonheidssalon Francis beleza vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de schoonheidsspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Schoonheidssalon Francis beleza neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem. Schoonheidssalon Francis beleza behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Schoonheidssalon Francis beleza zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
6. GEHEIMHOUDING
De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de schoonheidsspecialiste verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
7. AANSPRAKELIJKHEID
Schoonheidssalon Francis beleza is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de schoonheidsspecialiste is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Schoonheidssalon Francis beleza is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon.
8. BESCHADIGING & DIEFSTAL
Schoonheidssalon Francis beleza heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur, instrumenten of producten beschadigt. Schoonheidssalon Francis beleza meldt diefstal altijd bij de politie.
9. KLACHTEN
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen 2 werkdagen nadat de afspraak heeft plaatsgevonden, schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van schoonheidssalon Francis beleza. Schoonheidssalon Francis beleza moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal schoonheidssalon Francis beleza de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien schoonheidssalon Francis beleza en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
10. GEDRAG IN DE SALON
De cliënt behoort zich in de salon fatsoenlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft schoonheidssalon Francis beleza het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder opgaaf van redenen.
11. RECHT
Op elke overeenkomst tussen schoonheidssalon Francis beleza en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
12. VRAGEN EN FEEDBACK
Francis beleza controleert regelmatig of zij aan deze algemene voorwaarden voldoet. Als u vragen of tips heeft over onze algemene voorwaarden, kunt u contact met ons opnemen:
Laatste update: 26/04/2022